Re: [ITPOLITIK] Co-ordinated Attack!

On Wed, 12 Apr 2000, Svend Haugaard Sørensen wrote:

> Jeg skal da være den første til at indrømme at jeg ikke arbejder med
> open source udviklings værktøj på min arbejdsplads. Men jeg er opmærksom
> på det nu og at det
> bliver et krav til min næste arbejdsplads.
>
> Hvad siger I skal vi bruge vores kraftigste våben ?

Hmm. Jeg har gjort det. Jeg skiftede fra et Windowsudviklingsmiljø til et
Unixmiljø. Dette blev dog hurtigt konverteret til Linux. Produkterne vi
fremstiller er ikke Open Source, så jeg kan ikke tage mit arbejde med mig
videre ( hvem regner med at være samme sted i 20 år længere ? ). Indtil
videre holder jeg mig til emacs, gcc, tcsh, sh, grep, sed, perl, tcl,
flex, bison, ...

<brok>
Eneste problem er at Linux' NFS server er så ustabil, at min maskine
crasher ca. ligeså ofte som Windowskasser.
</brok>

Utroligt mange dataloger jeg kender vælger at arbejde i et Unixmiljø. Det
er måske ikke så underligt idet undervisningsmiljøet typisk er et
unixmiljø.

Helt anderledes står det til med datamatikere. De bliver i deres korte
uddannelse præget af Microsoftprodukter og vil selvfølgelig vælge job
indenfor de direkte kompetancer de har opnået.

Uden offentlig støtte til programmeringsprojekter på universiteterne,
ingen Unix, Linux og Open Source i dag.

Uden offentlig støtte til uddannelse i Microsoftprodukter
(PC-kørekortskurser, Datamatikere, ...) ingen monopollignende dominans af
deres produkter i dag.

P.S. Og så lige en undskyldning til de Datamatikere der går imod strømmen.

Mvh
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark
Don´t fear the penguins.         abach stofanet.dk / aba tbit.dk