Re: [ITPOLITIK] Svar fra Dansk Sprognævn

Thomas Martin Widmann wrote:

> [...]
Jeg har fuldt diskussion om en GPL ordbog on/off igennem et stykke tid.

Jeg arbejde en overgang i datalingvistik afdelingen på handelshøjskolen
Århus.

Der var jeg blandt andet med til at lave en ordbog på computer.
Men på dette projekt var jeg bare programmerings slave. Jeg havde ikke
ret
meget at sige om det, jeg skulle bare lave de programmer, som de fandt
på.
De var avancerede brugere (men stadig brugere). Så resultatet blev der
efter.

Men siden har jeg gået med ideen om at lave det RIGTIGT.
Et ordbogs site hvor ordbøgerne bliver lavet ved gruppe arbejde. Og hvor
folk
fra hele verden arbejder sammen.
Jeg har fået lavet en del, meget af database modelleringen og noget at
web server interfaset.

Jeg bor på kollegie og havde set frem til et kollegie net i næste måned
(med flatrate internet).
Men det er nu udsat til efter sommerferien, og jeg havde planlagt at
bruge
sommerferien på at få web sitet op at køre. Men det bliver ikke til
noget nu.

Men det korte at det lange er .
Jeg ved noget om at lave ordbøger.
Jeg ved meget om design af software og databaser.
Jeg har tænkt meget over hvordan man laver et ordbogs site.
Jeg har ingen tid nu , men jeg har snart en lang sommerferie.
Måske kan vi bruge hinanden til noget !!!!

--
Stud. scient  Svend Haugaard Sørensen.
Computer Science Department