Re: [ITPOLITIK] SFs beslutningsforslag

Keld Jørn Simonsen wrote:

> On Sat, Apr 08, 2000 at 03:51:09PM +0200, René Seindal wrote:
> Tak for orienteringen, René.

> Der er vedtaget generelle regler for det offentliges brug
> af dokumentformater, ved web og email, som tidligere omtalt
> her på listen.
>
> Det er forsningsministeriet der administrerer aftalen.

Jeg kunne godt tænke mig en folketingsbeslutning, der fastslår
princippet.  Som det er nu, kan forskningsministeriet bare lave deres
retningslinier om.

Det er mest krypteringen der spøger. Kommer der en lukket standard for
kryptering, er det ikke ret sandsynligt, at der vil være programmer til
linux (slet ikke hvis MS løber med opgaven), og det vil koste linux dyrt
at være udenfor på det punkt.  Kan man ikke kommunikere krypteret fra et
linux system til det offentlige, vil det skade linux i konkurrencen med
andre systemer. Det vil også skade anvendelsen af linux til kritiske
opgaver i det offentlige.

--
René Seindal (sslug@sslug)			http://www.seindal.dk/rene/