Re: [ITPOLITIK] v0.1 Begreber omkring Open Source

torben fjerdingstad wrote:

> Det gør ondt i min mave når medierne snakker om windows
> programmet i samme sætning som staroffice programmet.

Det gør også ondt i maven når politikere fra folketingets talerstol
kalder Staroffice for Open Source.

> Så jeg vil helst have at linux kaldes et styresystem,
> medmindre det er linux overtagelsesprogrammet vi taler om.

Det her er jo en generel beskrivelse, så jeg ville ikke hænge mig
i hvad programmet (Linux) kan, men blot at det er et program.

> Måske emner til et teknisk tillæg til begrebslisten?

De hører ikke lige hjemme i min folder. Men jeg har faktisk talt
med Pto om at lægge sådanne ord ind i Linuxbogen.

> Program
> Kildetekst

Disse to kan dog beskrives i den detaljerede forklaring
om Open Source begreber.

--
best regards