Re: [ITPOLITIK] v0.1 Begreber omkring Open Source

Hans Schou skrev noget udmærket, samt:

> Linus Torvalds har skrevet en del af Linux-programmet, og
> har dermed ophavsret til den del han har skrevet.

Det gør ondt i min mave når medierne snakker om windows
programmet i samme sætning som staroffice programmet.

Så jeg vil helst have at linux kaldes et styresystem,
medmindre det er linux overtagelsesprogrammet vi taler om.
:)

Jeg ved godt at de færreste aner hvad et styresystem er.
Men det kan de vel lære?

Måske emner til et teknisk tillæg til begrebslisten?

Styresystem
Server
Klient
Bruger applikation
Server applikation
Tynd klient
Program
Kildetekst

--
torben fjerdingstad        | linux-2.3.99-pre3/GNU/gnome-1.0
sslug@sslug        | linux får den op og stå