Re: [GRAFIK] Køb af tv kort ?

Lasse Jensen wrote:

Hej

Hvad skal jeg vælge for et kort / produkt ?
jeg skal bruge et PCI kort til at optage i høj komprimeret kvalitet
det skulle gerne være noget linux plug'n'play kvalitet ;-)
Pinnacle el. Hauppauge

Hilsen Lasse

Jeg har en pinnacle studio.
Jeg har købt den, fordi jeg kunne optage min hjemme videoer. Det virke fint.
På et tidspunkt, har jeg koblet den på en ældre videomaskine.
Jeg kunne skifte kanal på videoen, og optage på kort. Det virkede også meget godt.
Derefter, har jeg også købt et almindeligt pctv fra pinnacle.
Det burde kunne lade sig gøre at videreføre TV signal til Studio kort, men på grund af dårlige nerver, har jeg aldrig fået den til at virke.
Jeg kører mandrake LE2005. med almindelig kerne.
Jeg brugt linier kommandoer til at optage.
Lives til at redigere.
Jeg har også prøvet software til at optage fjersyn. Det var faktisk ret dårligt.
Til sidst ville jeg sige at jeg er en linux bruger med 4 år erfaring. Jeg gider godt at bruge et par timer på en opgave, men jeg har også et liv.
Så nu burde du vide lidt mere !

Hilsen
Jean Christophe