Kan ikke starte Gnome fra GDM

Hej folkens!

Jeg har lige installeret GDM her i går/forgårs men da jeg ville logge
ind på min egen bruger gennem dette, med Gnome (gnome-session, metacity)
syntes den det kunne være sjovt at fejle...
$ cat .xsession-errors
/etc/X11/gdm/PreSession/Default: Registering your session with wtmp and
utmp
/etc/X11/gdm/PreSession/Default: running: /usr/X11R6/bin/sessreg -a -w
/var/log/wtmp -u /var/run/utmp -x "/var/gdm/:0.Xservers" -h "" -l ":0"
"freso"
/etc/X11/gdm/Xsession: Beginning session setup...
/etc/X11/gdm/Xsession: Setup done, will execute: /usr/bin/ssh-agent --
=freso(snabel-a)freso.dk
=freso(snabel-a)freso.dk: No such file or directory

Jeg prøvede at logge ind på min mors bruger, hvilket der ikke var
problemer med.
Så kiggede jeg i .xinitrc og .xsession (eksisterer ikke), men kunne ikke
umiddelbart se noget dér...

Det skal også siges at jeg godt kan logge ind i "Failsafe Gnome".

Nogen der har forslag til hvor jeg skal kigge/hvor den får den ide at den
skal logge ind som freso på freso.dk?

System:
$ uname -a
Linux Jekyll 2.6.12-gentoo-r10 #1 Sun Sep 11 13:07:37 CEST 2005 i686
Celeron (Coppermine) GenuineIntel GNU/Linux
$ emerge -pv xorg-x11 gdm gnome-session metacity
These are the packages that I would merge, in order:

Calculating dependencies ...done!
[ebuild     U ] x11-base/xorg-x11-6.8.2-r3 [6.8.2-r2] -3dfx -3dnow
+bitmap-fonts  -cjk -debug -dlloader -dmx -doc -font-server
-insecure-drivers +ipv6 -minimal + mmx +nls -nocxx +opengl +pam -sdk +sse
+static +truetype-fonts +type1-fonts (-uc libc) -xprint +xv 0 kB
[ebuild   R   ] gnome-base/gdm-2.8.0.1-r1  -debug +ipv6 +pam (-selinux)
-static +tcpd -xinerama 0 kB
[ebuild   R   ] gnome-base/gnome-session-2.10.0-r3 -debug +esd +ipv6 854
kB
[ebuild   R   ] x11-wm/metacity-2.10.3  -debug -static -xinerama 0 kB

Total size of downloads: 854 kB
(Andet der kunne være interessant?)

ps. Jeg bruger Gentoo, hvis det ikke fremgik klart nok af ovenstående. :)

--
Frederik 'Freso' S. Olesen <http://freso.dk/>

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-10-01, 02:04 CEST [an error occurred while processing this directive]