Re: [GRAFIK] om at gemme i Gimp

Jacob Sparre Andersen wrote:

Lise skrev:

Når jeg vil gemme en fil bruger jeg Gimp. MEN
Jeg kan ikke få min fil gemt i en mappe, eller for den sags skyld gemme
filen på desktop. hvorfor

Det kan jeg godt, så jeg tror du gør noget forkert. Højre-klik på billedet -> "File" -> "Save as". Så får du en dialogboks, hvor du i venstre side kan vælge hvilket katalog du vil gemme billedet i.

Jeg har to Gimpèr en der hedder 1.3 og een der hedder Gimp. Hvad er
forskellen?

Det kan du nok se under "Help" -> "About". Det er muligvis det samme
program.

Gimp-1.3 er udviklingsversionen, der førte frem til Gimp-2.0. De har bl.a. lavet om på/valgt en ny 'filhåndtering'. Jeg bruger Gimp-2.2, og der får jeg en dialogboks frem, der har en lilie med en åben pil, og teksten "Se efter andre mapper". Klik på den, og du får vist dit filsystem.

Når jeg vil bruge hjælp til Gimpen får jeg at vide at jeg ikke har GtkXm
HTML installeret.
Kan jeg gøre det efterfølgende.

Ja.

Jacob