Re: [GRAFIK] PVR-350 TV-kort på Linux

On Mon, 24 May 2004 22:18:39 +0200,
Martin Berg <sslug@sslug> wrote:

> Jeg fik selv stor hjælp fra ivtv's FAQ liste:
>            http://ivtv.writeme.ch/tiki-view_faq.php?faqId=1

Jep, den er også god. Har været der!

> Du skal nok ikke koncentrere dig så meget om PAL/NTSC - før der
> kommer data ud af kortet.
>
> Har du modprobet korrekt?

Det mener jeg. Jeg har både prøvet at bruge KnoppMyth's
modul-konfiguration, og at slå denne fra og modprobe manuelt, som
beskrevet i IVTV FAQ'en

Output af "lsmod" er som følger: (kun IVTV-relevante moduler)

Module                  Size  Used by    Tainted: P
lirc_i2c                4448   0  (autoclean)
lirc_dev                8592   1  (autoclean) [lirc_i2c]
ivtv                   85572   1  (autoclean)
msp3400                16544   1  (autoclean)
saa7115                 5920   0  (autoclean) (unused)
tuner                  12072   1  (autoclean)
i2c-algo-bit            7048   1  (autoclean) [ivtv]
i2c-core               12452   0  (autoclean) [lirc_i2c ivtv msp3400 saa7115 tuner i2c-algo-bit]
videodev                6016   4  (autoclean) [ivtv]

> Min tilføjelse til /etc/modules.conf ser således ud:

<snip>

Jeg har meget i samme stil. Havde luret den med tuner type=20

> Jeg kan endvidere se at jeg har udført en
> ivtvfwextract.pl /media/cdrom/..
> med CDrommen fra PVR350 kortet (den med windows driverne
> og anden sw).

Det giver mig de samme binære driver-filer, som dem der følger med
KnoppMyth. Altså er KnoppMyth på dette punkt up-to-date.

Dine anvisninger i at konfigurere kortet til PAL svarer præcis til de
steps, jeg har prøvet tidligere for at få kortet til at fungere. Så
intet nyt der - men godt at få bekræftet at det jeg havde gang i ikke
var skudt ved siden af.

Stadig intet output fra /dev/video0 på Linux - MEN: Der er nyt i sagen
alligevel, fremprovokeret ved brug af slemme metoder som at køre windows
;-)

Jeg prøvede kortet i husets Win2K-maskine igår. Her virkede det
"out-of-the-box", i første hug. Ok, godt at se at kortet ikke var dødfødt.

Mistanke #1: Hardwaren i min linux-maskine spiller af en eller anden
grund ikke sammen med PVR-350 kortet, og forhindrer det i at spytte data
ud.

I dag installerede jeg WinXP på samme maskine, som jeg kører Linux
på. I med PVR-350 kortet, på med driverne, OG: Intet billede/lyd fra
TV-tunern. Softwaren finder fint de tilstedeværende TV-kanaler ved
automatisk scanning, og Text-TV virker. Desuden virker FM-radioen også.

Dette styrker mistanken nævnt ovenfor, og giver ligeledes en mulig ide
om hvorfor Linux-driveren ikke kan spytte data ud.

Næste step: Prøve PVR-350 kortet med KnoppMyth i en anden maskine.
Statusopdatering følger, når der sker fremskridt i dette eksperiment.

Mvh, og tak for hjælpen så vidt.
--Tue

--
Tue Brems Olesen          | phone: +45 2534 8112 / +45 9633 0865
Strubjerg 32, 3. th       | mail: tue  at  aye  dot  dk