PVR-350 TV-kort på Linux

Hej SSLUG-grafik

Efter at have puklet i adskillige timer fordelt over et par uger, med at
få et Hauppauge PVR-350 TV-kort til at fungere på Linux, må det vist være
på tide at spørge efter erfaringer her.

Jeg har smidt KnoppMyth-distributionen på min maskine, med det formål at
køre MythTV. Selve installationen kørte efter lidt startbesvær fint, og
X-Windows og MythTV starter også fint op.

Projektet er nu strandet ved IVTV-driveren, som Martin Berg nævnte i en
mail tidligere på måneden. Jeg vil gerne bruge kortets indbyggede
TV-tuner, og har derfor sat antennekablet direkte i kortets
TV-antenneindgang. Målet er a t få vist billederne på PC'ens monitor, men
i første omgang bare at læse data fra TV-kortets device driver.

Jeg mener at have gjort hvad der er nødvendigt for at  overbevise
IVTV-driverne om at de skal vise PAL-billeder -- men når jeg forsøger at
læse fra /dev/video0 (cat /dev/video0 > foo.mpg), kommer der ikke en
eneste bit ud af driveren. Slår jeg debug til på ivtv-driveren, siger den
"DeQ from empty list" - ser ud til at den prøver at aflevere data, men
ikke har nogen "på lager". Hmmm :-/

Har nogen i dette forum fået PVR-350'erens indbyggede TV-tuner til at
virke, og kan læse data fra /dev/videoX, vil jeg være meget glad for at
høre om det.

Jeg vil hellere end gerne supplere med konfigurationsfiler, output fra
'lsmod' og deslige, når jeg kommer i nærheden af min MythTV-box i aften.

Mvh,
--Tue