Starte X over ssh

Hej Sslugere
Jeg har min maskine til at startee op i runlevel 3, og det er godt.
Somme tider vil jeg gerne kunne starte grafiske programmer op, når jeg
logger ind udefra - det spiller, nå X er startet. Men hvis X ikke kører,
kan jeg ikke. Og kommandoerne 'startx' og 'xinit' virker ikke over ssh.

Hvordan kan jeg starte X uden at få et skrivebord op, men så jeg kan
starte grafiske programmer? Det er ok, hvis jeg skal skifte til root for
det.

Mvh. Philip.