Re: [GRAFIK] X med Nvidia bruger 136 MB RAM

In article <sslug@sslug>, Mogens Kjaer wrote:

>  Den kerne er OK; redhat har backportet nogle patches
>  til denne kerne. Mht. DMA support kan du teste vha.
>  hdparm.
>
>  # hdparm -t -T /dev/hda

/dev/hda:
 Timing buffer-cache reads:   128 MB in  0.38 seconds =336.84 MB/sec
 Timing buffered disk reads:  64 MB in  1.37 seconds = 46.72 MB/sec

>  Gør det, at agpgart nu er loadet, en forskel mht. X's
>  RAM forbrug? agpgart skal selvfølgelig loades før X starter...

Nope. 148 MB når KDE er startet - det har den hele tiden gjort, det
svarer til de 136 MB uden KDE. Jeg har prøvet at sætte det ned i BIOS
fra 128 MB til 32 (igen nu efter jeg skiftede kerne) og det gør ingen
forskel :-(

Til gengæld prøvede en af mine kolleger at arbejde ved maskinen med
nvidia driveren kørende, og han syntes da ikke det gik specielt
langsomt.

Så det kan godt være jeg bare accepterer det ;)

--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

BOFH excuse of the day: The new frame relay network hasn't bedded down the software loop transmitter yet.