Re: [GRAFIK] X med Nvidia bruger 136 MB RAM

In article <sslug@sslug>, Mogens Kjaer wrote:
>  Det ser suspekt ud...
>
>  Hvilket chipset/kerne bruger du?

Hvordan ser jeg hvilket chipset jeg bruger?

Jeg bruger ligenu Red Hat 7.3 standard kernen (2.4.18-3) men jeg vil
godt opgradere til en nyere Red Hat kerne (en af deres updates) og se om
det hjælper. Vender lige tilbage om det.

>  der skal du under alle omstændigheder have en kerne > 2.4.19
>  (altså en prerelease) for at det virker ordentligt, også mht.
>  DMA på harddiskene.

Jeg vil ikke køre med en non standard pre release kerne på vores
studentermaskiner. Det er mig selv der skal vedligeholde det :-(

Hvad sker der ved at DMA ikke virker ordentligt? Performance problem går
jeg ud fra? Altså, maskinen virker jo.

--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

BOFH excuse of the day: The new frame relay network hasn't bedded down
the software loop transmitter yet.