Problem med dimensioner 800x60 bliver til 581,80x41,15

Jeg sidder og laver en grafik i Gimp (linux) til en hjemmeside.

Når jeg laver den i Gimp er det med dimensionerne 800x60 (pt eller px - øjensynligt ingen forskel), men når jeg så indsætter den i et html dokument (oprettet i OpenOffice) bliver den automatisk sat til 581,40x41,15 pt - hvis jeg forcerer størrelsen op på 800x60 er det tydeligt vis med detajle tab - jeg gemmer filen i .png format.

Jeg ved ikke hvad det er der går galt ... håber nogen af jer arfarne GIMP artister kan hjælpe mig.

MVH
Søren O'Neill