Re: [GRAFIK] X med Nvidia bruger 136 MB RAM

In article <sslug@sslug>, Mogens Kjaer wrote:
>  Jeg tror, at nogle grafik drivere mapper agpgart memoryen
>  ind i adresseområdet. Det er (afhængig af biosopsætningen)
>  64, 128, 256 Mbytes. Der er altså ikke tale om reelt ramforbrug.
>
>  Prøv at ændre i biosopsætningen (AGP aperture size) og se, om det gør en
>  forskel.

Ok den kan sættes til 32, 64, 128 eller 256. Den stod til 128 MB.

Nu har jeg sat den til 32 MB for at se hvad der skete, og der skete
ingenting :-( Stadig 136 MB.

Så satte jeg den til 256 MB og resultatet var det samme.

Jeg har også prøvet den option til XF86Config der står i Nvidia README
filen:

There are several choices for configuring the NVdriver kernel module's
use of AGP: you can choose to either use NVIDIA's AGP module (NVAGP),
or the AGP module that comes with the linux kernel (AGPGART).  This is
controlled through the "NvAGP" option in your XF86Config file:

         Option "NvAgp" "0"  ... disables AGP support
         Option "NvAgp" "1"  ... use NVAGP, if possible
         Option "NvAgp" "2"  ... use AGPGART, if possible
         Option "NvAGP" "3"  ... try AGPGART; if that fails, try NVAGP

The default is 3 (the default was 1 until after 1.0-1251).

Jeg har sat den til 1 men det gjorde ingen forskel.

Øv. Andre ideer?

--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

BOFH excuse of the day: the curls in your keyboard cord are losing electricity.