Re: [GRAFIK] gimp og gennemsigtighed

On Tue, 05 Nov 2002 21:37:32 +0100, Torben Andersen wrote:

> "flydende markering", hvorefter jeg ikke kan vælge laget med cirklen :-(

ved at klikke på de forskellige lag i lag oversigten, kan man vælge hvor
man vil arbejde. Klik på øjet i de lag som du ikke arbejder på, og de
forsvinder. Mindre forvirring!

> Iøvrigt, er det kun mig, der synes, at gimp's brugerinterface er lidt
> spooky, eller mangler jeg bare træning ??

Det er lidt tungt til at begynde med; men klart federe end Corel
Photopaint. Der er mange tutorials på

http://www.gimp.org

Og et vist nok gratis kursus på

http://www.netskole.dk

Så det er bare og klø på. Try and error.

Hilsen

Christian Treldal