Re: [GRAFIK] ASUS grafikkort

Nu kender jeg ikke ret meget til Wolfenstein, men hvis du investerer i et
GF2 MX kort vil du sandsynligvis kunne køre dette spil i 1024 x 768 hvis du
sætter detalje-niveaut lavt.
Dette kommer nu stadig også meget an på hvordan resten af dit system er,
CPU, RAM osv.
Det du kalder "klister i musen" er systemet der prøver at rendere flere
frames per second (FPS) end systemet reelt kan klare, hvilket får hele
systemet til at gå i knæ. Man kan så sænke max FPS værdien og derved igen få
fin kontrol, men dog lidt "hakkende" grafik.
De fleste spil har mulighed for at sætte max FPS, samt vise hvor mange FPS
der reelt renderes.
Ved så at belaste systemet maximalt, fx. sprænge bomber/granater der kræver
mange udregninger fra GPU'en så kan man se om FPS dropper (så har man sat
den for højt, og bør sænke den).

Ang. blæseren, så er jeg egentlig ret sikker på at de fleste GF2 MX kort
rent faktisk HAR blæser, men jeg ved 100% sikkert at dette ikke er tilfældet
med Asus V7100.

Stadig ville jeg nu anbefale dig at købe fx. et GF2 TI kort, med dobbelt så
høj ydelse som en MX'er. Prisen er fordelagtig lige nu, omkring 1000 kr. Jeg
tror ikke du vil bemærke lyden fra blæseren hvis din CPU i forvejen har en
koventionel blæser.

Mvh.
Søren Andersen