Re: [GRAFIK] Nvidia drivere laver lort i systemet

Kristian Grønfeldt Sørensen wrote:

> Hejsa
> Jeg har lige installeret nvidias egne drivere til mit Geforce 2 Gts
> kort, med det resultat at min X-server godt nok starter op og viser
> nvidia logoet,
> men når jeg vil logge ind som almindelig bruger når den adrig at starte
> den
> valgte windowmanager (det er ligemeget om jeg vælger Gnome, KDE eller
> andet sjovt.). Den genstarter bare min X-server, eller også så fryser
> den hele maskinen ( alt + ctrl + del virker ikke). Det eneste jeg kan
> logge ind som, er root, hvilket ikke er fedt.

> [...]

Hvordan har du installeret Nvidia:
rpm, tar.gz

Med/uden AGP

fast-writes mm skal være off
Ikke sæt din bios til mere end agp x2 hvis kortet kun kan agp x2. Evt slå
det helt fra.
Det kunne lyde som da jeg havde sat mit agpx2 kort til agp x4, meget
ustabilt.
se om dit bundkort har fejl ved brug af nvidia drivers der er forskellige
mærker der har enkelte problemer.
http://205.158.109.140/XFree86_40/1.0-2802/README.

Tjek disse to procs. for agp rate mm

cat /proc/driver/nvidia/agp/status
Driver:          AGPGART
AGP Rate:        2x
Fast Writes:     Disabled
SBA:             Disabled

cat /proc/driver/nvidia/agp/host-bridge
Host Bridge:     Via Apollo Pro KT133
Fast Writes:     Not Supported
SBA:             Supported
AGP Rates:       2x 1x
Registers:       0x1f000203:0x00000102

Håber der er noget der hjælper...

Hmmmm det tog mig kun 2 mdr med et utroligt ustabilt nvidia kortat lure at
agp x4 ikke er godt på et agp x2 kort.. :-)

Stupid me

Men nu kører det skide blody godt

MVH
Johnny S