Re: [GRAFIK] ASUS grafikkort

Søren Andersen wrote:

Det eneste nvidia geforce 2 baserede asus kort der findes, er asus v7100
(geforce2 MX), som vist nok kan fås i en udgave med video in (er ikke 100%
sikker).

Dog vil jeg advare mod at forvente særlig god performance fra et geforce 2
MX kort, det kan dog køre de fleste "spil fra sidste år" i lavere
opløsninger.

Hmm, det kan være, at min forståelse af vidiokort ikke er god nok:
Jeg troede, at den udvikling, der er i GPU teknologien (Riva TNT2 -
Geforce 2 - 3 - 4) betød, at videokortene kunne udføre mere og
mere af det arbejde, som CPU'en ellers skulle tage sig af.

Baggrunden for mit oprindelige spørgsmål var en formodning om, at
jeg ved at udskifte mit ASUS 3800 (Riva TNT2 baseret) til et andet
med en kraftigere GPU (f.ex. Geforce2) kunne få en højere opløsning
på f.ex. Wolfenstein.

Lige nu kan jeg opnå 800*600 uden problemer og ved den næste opløsning
(960*?) kommer der 'klister' i musen.
Håbet med et kraftigere vidiokort var at kunne komme op på 1024*768
eller måske endda min standard opløsning på 1280*960.

- og ønsket om ingen blæser: er GeForce2 MX kort altid uden blæser?

Martin Berg