RH 7.2 & VESA framebuffer

Hej i gruppen

Der skulle vel ikke være en eller anden guru her i gruppen, der kan
hjælpe mig i gang med subj. Jeg forsøger at få en linuxbox til at fungere
med et hauppage PVR tvtuner og videograbberkort, den digitale video!!
Jeg synes at jeg ligesom kører lidt i ring!! Jeg har opgraderet kernen
til 2.4.19-pre2 og bttv genkender kortet uden fejlmeddelser; men v4l
-conf brokker sig

--
sslug@sslug chris]# v4l-conf
v4l-conf: using X11 display :0

Nu er mit spørgsmål hvad er DGA, og hvordan får jeg gang i framebufferen.
Jeg har indsat VGA = 792 og append="video=vesa:1024x768" i lilo.conf.
Skærmkortet er et Diamond G460 med en i740 processor, der understøtter
VESA 2.0 og framebuffer i i740 driveren.

Jeg håber på lidt konstruktiv sparring så jeg får hul på projektet,(det
er min julegave der ikke er kommet hul på, og det er jo snart påske;-)

Med venlig hilsen

Christian Treldal