XF86Conf (4.1.0) / moduler/drivere

Hej alle,

jeg er helt ny i Linux og har et problem, jeg er ikke sikker på at det er her spørgsmålet hører til men jeg prøver..

Jeg har for nyeligt installeret Mandrake 8.1 med enlightenment som Windows Manager, min første Linux installation
og er løbet ind i et problem (Ikke kun et, men jeg tror ikke de andre spørgsmål hører til her ;-) )..

OpenGL kørte noget trægt når jeg kørte div. programmer der brugte OpenGL og som efterhånden inkarneret
Windows (bandeord?!?) bruger, konkluderede jeg at der ikke blev benyttet hardware accelleration, men kun software..
Derfor gik jeg ind på s3graphics hjemmeside og downloadede en ny driver (Filen hedder savage_drv.o til min
laptop med et savage mx pci kort ) .. Efter laaaang tids søgen på nettet, fandt jeg frem til at filen skal placeres
i "/etc/X11/lib/modules/drivers/" .. Det gjorde jeg naturligvis... Efter dette indgreb, skrev jeg "startx" og voila,
min windows-manager (enlightenment) vil ikke køre, eller rettere, den starter meeeget langsomt, faktisk så langsomt
at jeg endnu ikke har prøvet at komme helt ind.. Selv TWM kører meeeeget langsomt.. X duer derfor ikke længere til
noget.. Hvad sker der?

Efterfølgende har jeg set skyggen af en kommando der hedder "insmodule", denne har jeg prøvet på den nye
driverfil men får besked om at den ikke kan finde den rette kernel version.. Er dette overhovedet noget jeg burde
foretage mig?

Der eksisterede en anden fil med samme navn førend jeg overskrev den (savage_drv.o), dumme jeg tog ikke en
kopi først, jeg er nemlig lidt ivrig efter at komme i gang med Linux..
Da der eksisterede en fil med samme navn, formodede jeg at det ikke var nødvendigt at ændre i XF86Config.. Er
den formodning korrekt?

Undskyld længden på mailen, men der er rigtigt mange spørgsmål der løber igennem "bøtten" på mig og der kommer
sikkert mange flere endnu.

På forhånd tak, om ikke andet, så for jeres tid,

Troels Hessenschmidt