Re: [GRAFIK] Xinerama

On Wed, Jan 16, 2002 at 10:15:55AM +0100, Tobias Tobiasen wrote:
> Dog er der et par problemer:
> 1) Mange programmer starter midt på desktoppen  "mellem" de to skærme. Det
> ville være rart hvis alle programmer startede på den venstre skærm.
> 2) Når man maksimerer vinduerne fylder de begge skærme. Det er ikke så
> rart :-/
>
> Kan man gøre noget ved det?
Skifte til en Windowmanager som kender til xinerama. KDE (som vist nok
er standard i Mandrake) er ikke xinerama aware, hvorfor den ikke kan
finde ud af at placere winduerne korrekt.

Jeg har haft gode erfaringer med Sawfish fra Gnome, som kan finde ud af
begge de ting du nævner, men det kræver selvfølgelig at man skifter
desktop milijø.