Xinerama

Hejsa

Jeg har nu (overaskende let med Xdrakes - det tog ca. 23 sekunder) fået to
skærme på min linux box. Jeg bruger Xinerama extension så min desktop er
delt ud på de to skærme. Det er et Matrox 450 kort jeg har.

Dog er der et par problemer:
1) Mange programmer starter midt på desktoppen  "mellem" de to skærme. Det
ville være rart hvis alle programmer startede på den venstre skærm.
2) Når man maksimerer vinduerne fylder de begge skærme. Det er ikke så
rart :-/

Kan man gøre noget ved det?

T2K