Ændre LILO-grafik i Mandrake

Min Mandrake (8.1) har en lille grafisk bootmenu bygget ind i LILO.
Tilsyneladende er det et patch og ikke en officiel feature. Under alle
omstændigheder kunne jeg godt tænke mig at lege med at ændre det
billede, der vises som baggrund i menuen. Jeg ser trods alt på det i
2-3 sekunder om dagen.

Jeg har fundet programmet /usr/share/doc/lilo-21.7.5/bmp2mdk som
hævdes at kunne lave et .bmp billede om til rette format; jeg har bare
ikke held til at få det til at virke.

Jeg har læst mig til, at der højst må være 128 farver, og filen må
ikke være mere end 64KB. Men ved nogen, hvilke krav, der stilles med
hensyn til billedets pixelstørrelse? Eller er der andre krav?

Anders.

PS. Jeg har lige - lidt sent - leget med at lægge xtuborg ind som
baggrunds-program til gdm. Det giver en ret god effekt, synes jeg, så
det var måske et forslag at huske til dette års julekalender-tips?