Re: [GRAFIK] Xinerama

On Wed, Dec 19, 2001 at 12:42:22AM +0100, Søren Holm wrote:
> Hej !
>
> Simpelt spørgsmål
>
> Hvad er Xinerama ???
Det er en måde at have to skærme på din X-konsol. Hvis du starter X på
to skærme uden Xinerama får du to "displays" us af det. Dvs. det er ikke
muligt at flytte vinduer fra den ene skærm til den anden, da den ene af
skærmene har DISPLAY=:0 og den anden DISPLAY=:1. Når man så kører
Xinerama bliver begge skærme til et display. Dvs. hvor du før f.eks.
havde to displays på 1024x768 får du nu et på 2048x768...

> Xine understøtter det.  KDE gør også .... ihvertfalt i "Vindues opførsel"
Hvordan får man KDE til at opføre sig som om at det understøtter
Xinerama? Når jeg kører X med to skærme i xinerama, bliver KDE ved med
at søtte vinduerne midt imellem de to skærme... Ikke særligt smart.

Derudover troede jeg at det var noget de først ville understøtte
"rigtigt" i KDE 3.0