Re: [GRAFIK] Remote X

On Tue, Dec 18, 2001 at 05:46:23PM +0000, Preben Mikael Bohn wrote:
> Og nu til et beslægtet spørgsmål: Hvordan gør jeg så jeg kan starte
> KDE (der er inst. på min linuxbox) op remotely (dvs. på min
> cygwin)? Er det overhovedet muligt? (det må det være kommer jeg
> pludselig i tanke om, jeg gjorde det ude på mit arbejde vha. en
> option til X-serveren ala -query, men hvad skal der køre på
> linuxboxen?)
xdm eller kdm eller gdm. Det kommer an på hvad du mest har lyst til.
Normalt hvis du beder maskinen om at boote op i runlevel 5, starter der
normalt en af de 3 display-managers op.

Det kan så godt være at du lige skal fortælle den at den skal tillade
XDMCP. I gdm er det i filen /etc/gdm/gdm.conf (ihvertfald med Ximian
Gnome installeret). For kdm er det /etc/kde/kdm/kdmrc. Xdm ved jeg ikke
hvor man sætter det op.