tekst skjuldt i X

jeg har lige installeret Red Hat Linux 6.1 det gjorde jeg i den text baserede installation da der var sorte bjælker over teksten i den grafiske. det gik også udemærket på undtagelse af at min skærm
( en Compaq Presario MV500 ) ikke var blandt valgmulighederne.
efter installationen startede jeg GNOME her var der også bjælker over teksten og musen var en firkant på ca. 3 gange 3 cm.
og nu ved jeg ikke vad jeg skal gøre ved det, jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

mvh Lars W.