Re: [GRAFIK] Grafik Debian

Jeg er ikke ekspert og kan ikke svare på alle dine spørgsmål, men måske kan jeg hjælpe lidt:

Jeg har installeret en dabian basepakke og skal nu til at have nogle programmer
på. jeg har kun 200 MB Hard disk så jeg skal udvælge meget omhyggeligt.
Jeg vil gerne have et lille væktorbasertegneprogram. Jeg har læst om programmet
xfig findes det i debian distrebutionen. Hvis ikke er der nogen som kan
anbefale et alternativ? Jeg kunne også godt tænke mig et pixelbassert "billed"
program jeg har læst om Gimp findes det i Debian Distributionen? Hvis ikke er
der nogen der kan anbefale et alternativ?

Jeg bruger ikke vektor grafik til noget, så jeg ved ikke hvad der er godt. Men xfig findes i Debian, og er vist et meget almindeligt program at have, så det er sikkert udemærket, jeg kender ingen bedre.
Gimp er ret godt, minder MEGET om Photoshop, men det fylder jo nok også lidt, men så må man priotere. Gimp er i Debian.

Kan de evt. anbefalede programmer køre alene ved hjælp af konsollen + Xfree
eller skal man have en WM ovenpå?

Man skal have en WM, men man skal jo bare sørge for kun at installere den man bruger. Hvilken der er den mindste ved jeg ikke, men det jo nok ikke Enlightenment, den er ret advanceret. Man skal også have en WM som man kan holde ud at se på. En (efter min mening) god simpel men flot WM er WindowMaker, du kan jo prøve med den.

Hvis man kan køre uden WM hvordan gøre man det?

Det har jeg ikke hørt om at man skal kunne, men det kan være at en eller anden smart linux-nørd kan sige noget andet.

Hvis man skal have en WM Hvilken er så den "mindste"?

Se ovenover.

På forhånd tak.
Mikkel

- FirimaR ECC (Rasmus Berlin) The King (:E