Re: [FORENING] Nørdforening?

Kurt Frederiksen <sslug@sslug> writes:

> Øh, nu vil jeg jo sige som Erhard Jacobsen: "Det har jeg aldrig sagt"

Godt, så har jeg overfortolket. Min dybeste undskyldning.

> Det er helt klart at din styrke ligger i at være "rigtig" nørd og
> meget teknisk minded, med det følger så bare at du indimellem har lidt
> kort lunte overfor de "uvidende masser".

Jeg er blid som en kat når jeg er på arbejde og yder vores "kunder"
support. Jeg har endda næsten vænnet mig af med at råbe af skærmen
efter jeg har lagt røret på.

> Debatten om hvad udvikling er vil altid være delt. En del vil sige at
> det kun er de inovative del der er udvikling. Som jeg forstår det så
> er det i det store hele din definiton.

Jeg mener ikke nødvendigvis at udvikling er innovativt. Der er ikke
nødvendigvis noget innovativt over anden (og tredje) gennemskrivning
af et kodestykke, men det er for mig udviklingsopgaver. Det er så ofte
en del af produktmodningen eller for at skabe plads til senere
innovation.

> Jeg mener at Linux er godt på vej gennem modnings fasen, med
> langsommere inovation men mere stabilitet. For mig en naturlig
> udvikling, men som jeg forstår det en opbremsning af udviklingen set
> fra din synsvinkel.

Stabilitet er fraværet af ændringer. Og jo det er naturligt at et
produkt går ind i en fase hvor ændringer er uønsket, eller i det
mindste bliver klart afgrænset i minicykler af ændring, modning og ny
produktversion.

--
 Peter Makholm     |                            'Cause suicide is painless
 sslug@sslug |                             It brings on many changes