Re: [FORENING] Nørdforening?

On Sun, 26 Mar 2006 18:18:55 +0200, Peter Makholm <sslug@sslug>
wrote:

>Jeg kan ikke opfatte "du skader Linux og fri software" anderledes end
>noget der falder ind under foreningens eksklusionsregler.

>Jeg er glad for at din udtalelse baserer sig på en
>overfortolkning. Tilbage er så hvor langt Kurts enighed med din
>overfortolkning strækker sig?
>
>Kurt? Hvis du mener at min holdning er til skade for Linux og fri
>software, så stiller jeg gerne op til et medlemsmøde og hører på det.

Øh, nu vil jeg jo sige som Erhard Jacobsen: "Det har jeg aldrig sagt"

Jeg kommenterede din og martins debat om udviklingen og sluttede med
at sige at jeg mener at SSLUG er en nørd forening, men at Linux er
godt på vej til at blive hvermands eje.

Det andet jeg kommenterede var det om bestyrelsesmedlemmer, der
tilsyneladende modarbejder udbredelsen af linux, ved at have et loft
på hvor mange brugere der skal være på systemet.

Bare for at have det på plads. Jeg mener ikke overordnet at du har
skadet Linux eller SSLUG. Vi siger vel alle over tid ting som ikke er
lige velovervejet. Jeg har da også hørt dig ved flere foredrag med
meget høj teknisk niveau og det er jo fint. Så alt i alt mener jeg du
har gavnet og stadig gavner såvel Linux som SSLUG.

Det er helt klart at din styrke ligger i at være "rigtig" nørd og
meget teknisk minded, med det følger så bare at du indimellem har lidt
kort lunte overfor de "uvidende masser".

Det er et meget udbredt fenomen og ibestemt kke ukendt i SSLUG. Vi er
mange der har det sådan, kunsten er så at forsøge at arbejde med det,
så vi ikke får skræmt for mange nye væk.

Debatten om hvad udvikling er vil altid være delt. En del vil sige at
det kun er de inovative del der er udvikling. Som jeg forstår det så
er det i det store hele din definiton.

Min er en mere vugge til grav vinkel. Jeg ser et produkt udvikle sig
over 4 faser. Inovation, produkt modning, drift og udfasning.  Alle
med hver deres udviklingsfaser.

Jeg opfatter først et produkt som vellykket når det har gennemført de
3 første faser. Et super vellykket produkt er for mig et som så
smertefrit som muligt også udfases og erstattes med nye inovative
produkter.

Jeg mener at Linux er godt på vej gennem modnings fasen, med
langsommere inovation men mere stabilitet. For mig en naturlig
udvikling, men som jeg forstår det en opbremsning af udviklingen set
fra din synsvinkel.

Vi er nok begge nørder, men på hver vores måde. Du er vist mere
"Rigtig" inovativ nørd, hvor jeg i dag er mere teknonørd. Jeg forstår
teknikken, men udvikler den ikke selv.

I sidste ende bliver vi begge udfaset og erstattet af folk som er mere
menneske orienteret og mindre teknisk orienteret, som vil bringe Linux
ind i drift fasen.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen