Re: [FORENING] Nørdforening?

Martin Schlander skrev:

> [...]

> Windowsbrugere som i større eller mindre grad også "tvinger" folk til at
> bruge Microsoft - eller i hvert fald gøre det lidt vanskeligt at bruge
> andet - idet de anvender lukkede dokumentformater, IM-protokoller,
> multimedieformater osv.
>
> Det offentlige ræsonerer vel meget ligesom den enkelte bruger, noget i
> retning af "Jeg ved godt at det er forkert og irrationelt på langt sigt -
> men jeg ønsker ikke at have besværet på kort sigt ved at gøre det
> rigtige." Nogle af dem ved måske bare ikke bedre - ligesom hjemmebrugerne.

Det offentlige gør det for mine skattekroner, som jeg er tvunget til at
aflevere. Det gør en forskel for mig.

..
> Hvis DR skiftede til ogg i morgen ville de blive særdeles upopulære - da
> ogg sjovt nok ikke er understøttet out-of-the-box på Windows.

Nej, de ville blive moderat upopulære i et års tid. Der er ganske gode
afspillere til Windows, der kan afspille OGG. DR er store nok til at de
fleste ville installere dem. Især tidligere brugte DR mest RealPlay. Hvis
folk kan installere RealPlayer, kan de også installere fx Foobar2000.

--
Niels Elgaard Larsen
sslug@sslug