Re: [FORENING] Nørdforening?

I sslug.forening, skrev Peter Makholm:

>  Nej, der er i dit eksempel ikke tale om en cirkelslutning eller et
>  biargument om at en kausalvirkning vender forkert. Det er der i mit.
>
>  Linux er ikke parat til masserne hvis der er de omdiskuterede
>  problemer, så derfor kan det ikke være en god løsning på problemerne
>  at pådutte masserne Linux. Og hvis de pågældende problemer er
>  ikke-eksisterende, så er de heller ikke noget godt argument for at
>  pådutte masserne linux.

Dit argument holder kun i den verden hvor grupper er seperate og man
derfor enten er i den ene eller i den anden. Dette er ikke tilfældet og
det er et hav af folk der er midtimellem, hvor nogle fint kan bruge
Linux og andre ikke kan. Nogle kan ikke fordi de ikke har tiden, andre
kan ikke fordi der er tekniske hindringer.. og alle disse grænser
skupper sig hele tiden.

At sætte sig på sin ø og kalde sig "højinteressegruppe" er at starte med
at "opgive at påvirke forholdene.".

>  Det vil sige uanset om problemerne er der eller ej, mener jeg ikke de
>  indgår i en argumentation om hvorfor masserne bør bruge Linux.

Du mener altså ikke at den øgede udbredelse af Firefox har haft en
positiv effekt på antallet af sider der virker med "any browser"?
Problemstillingen er den samme.

>  Jeg mener ikke at monopoler nødvendigvis er problematiske. Microsofts
>  markedsandel er uinteressant. Det er hvordan vi lader Microsoft
>  forvalte denne dominans der er interessant. Den Store Onde i dette
>  spil er ikke Microsoft. Det er dem der, måske på et naivt grundlag,
>  tvinger os til at bruge Microsoft når vi vil anvende det offentlige
>  som er de onde.

Set fra et datasikkerhedsmæssigt og samfundsmæssigt problem er
Microsofts monopol problematisk. Men det er vist ikke en del af denne
debat.

Jesper