Re: [FORENING] Nørdforening?

Peter Makholm wrote:
> Jeg vil hjertens gerne høre argumenter for hvorfor jeg og
> lavinteressebrugerne skulle have en fælles interesse for at de skifter
> til Linux. Og helst argumenter der ikke handler om at Linuxsamfundet
> har et problem der kun kan løses ved at masserne kommer til at bruge
> Linux, for så kan jeg ikke se at det er i lavinteressebrugernes
> intresse at løse problemet.

Det svarer lidt til at sige: "Jeg vil gerne høre et argument imod at køre
150 km/t i byzone, men jeg vil gerne frabede mig argumenter der har med
trafiksikkerhed at gøre".

Men siden du interesserer dig for samfundsforhold, så betragter du det vel
også som et problem at en enkelt privat virksomhed har de facto monopol
indenfor mange meget væsentlige softwareområder - hvilket er stærkt
problematisk ifht. økonomi, innovation, magt osv. Udbredelse af Linux er
ganske vist ikke den eneste løsning på det problem - men det er den mest
nærliggende og mest sandsynlige løsning, så vidt jeg vurderer.

At dem du kalder lavinteressebrugerne, ikke selv er klar over dette problems
eksistens - ændrer ikke på at problemet eksisterer - og at de og du har en
fælles interesse i at det bliver løst. Ligesom tobaksrygning også udgjorde
en sundhedsfare før det blev almindelig viden i offentligheden.