Re: [FORENING] Nørdforening?

Kurt Frederiksen <sslug@sslug> writes:

> 1. Først kommer nørderne og finder hvad de mener er det eneste der
> virker.
> 2. Så bruger de en årrække på at overbevise alle andre om at det er
> vejen at gå.
> 3. når det lykkes så modarbejde de udviklinge og prøver at undgå at
> det bliver tilgængeligt for alle.
> 4. Når det så ikke lykkes at bremse den udvikling de selv har været
> med til at starte forlader de området og bliver nørder et andet sted.

Bortset fra at jeg er uenig i hvad udvikling er, så kan jeg genkende
observationen.

Der er frontløbere som ønsker alt andet end stabilitet og altid ønsker
udvikling mod nye mål og så er der det store felt af brugere der er
tilfredse med stabilitet og helst bare vil have noget der virker.

Frontløberne mener altid at de løbber den rigtige vej, for lige så
snart de ikke mener det forsøger de at løbe en anden vej. Det er dit
punkt 1.

Mange frontløber er entusiastiske mennesker der selvfølgelig gerne vil
dele deres begejstring og viden med alle mulige andre. Det er dit
punkt 2.

Det hænder at frontløberne er i et (emne)område lang tid nok til at
det store felt kommer derhen. Det store felt er fuld af inerti og vil
gerne have stabilitet. Det vil frontløberne ikke, så derfor opstår
skismaet du observere som punkt 3.

Når frontløberne følger deres natur og søger nye veje, så føler den
store masse sig forladt og forrådt. Det er dit punkt 4. (Tilgengæld er
der nogle frontløbere der ikke er helt færdige der føler sig presset
ud).

Alle frontløbere er højinteressebrugere, men jeg tror ikke det
modsatte gælder. Jeg tror langt at langt de fleste aktive
sslug-medlemmer (om ikke alle) er højinteressebrugere, men det er ikek
alle der er frontløbere (om ikke andet så med empirisk belæg i denne
tråd).

Men hvis du bare undlader at bede mig om at stå stille, så skal jeg nok
bede dig om at sætte farten op.

--
 Peter Makholm     |               Vi smider blade allesammen - hele tiden
 sslug@sslug |                      som et konstant spirende efterår