Re: [FORENING] Nørdforening?

Steen Jensen wrote:

> Simpelthen fordi de unge ikke kender det, du nævner, og de orker altså
> ikke sidde og læse den side, du henviser til. Den er jo på engelsk.
> Og de kan hjælpe hinanden med at få det til at fungere.
> Outlok Express kan alle de smarte ting med smileys, farvet baggrund i
> mail, lyd og farver - og alt er på dansk!
> Også engelsksprogede studerende i Danmark foretrækker MSN, Yahoo mm
> simpelthen fordi det er den, alle de andre har. Hendes mor er så
> nødsaget til også at have MSN, og hun har måttet oprette en konto hos
> Hotmail, selv om hun har en hos Yahoo.

Hvad er din definition på ung? Jeg er 17 år, bjuhn/bjørn, der også følger de
her lister er 18... vi har begge "orket" at læse den smule der er
nødvendigt, og bruger begge programmet kopete med stor succes til alt det
her IM-gejl... og de andre mennesker i min omgangskreds (de går også under
definitionen "unge") har altså heller ikke svært ved at bruge kopete...
Og tro mig... jeg kender meget få unge i dag, der ikke gider læse engelsk,
vi gør stort set ikke andet. De fleste i min klasse bruger Windows XP på
engelsk, fordi de ikke gider de "lamme, danske oversættelser"...
HVad alt det her fancy lyd/farver/etc i mails angår, fungerer thunderbird
f.eks. meget lig outlook express, og den er øvrigt med i de fleste
standarddistributioner.
Det er noget sludder, at man skal oprette en hotmail-konto for at bruge MSN
messenger... de to accounts jeg bruger til messenger har ikke set skyggen
af hotmail... den ene er en gmail, den anden en vmn.dk. Du kan binde en
hvilken som helst e-mail adresse op til en MSN Messenger (Passport) konto.
Det kræver bare at du svarer på den mail, MSN sender til dig.

> Det er jo lige præcis det, jeg har gjort gennem adskillige år nu, men
> nogle gange er det en kamp bare at få Firefox, Thunderbird og OpenOffice
> til at fungere på Windows, og support er da ganske vanskelig at finde
> som almindelig bruger. Så der er vel ikke noget at sige til, at det af
> og til kniber for nybegyndere at få Linux til at fungere. Det kniber af
> og til for selv øvede.

Ja, ligesom det kniber for nybegyndere af Windows at få det til at virke...
meget af det er en vanesag, og kommer med brugen af systemerne.
I øvrigt giver en søgning på google efter windows firefox site:.dk ca.
700.000 resultater... dansk hjælp er altså ikke så svær at finde

> Forudsætningen for at give folk et frit valg er, at man  er bare rimelig
> klar over, hvad folk vil have, og at man ikke kalder spil, chat mm for
> pjat. Det er en del af mange ganske almindelige menneskers hverdag.

Fint, men alt dette "pjat/dybt alvorligt software" findes langt hen ad vejen
også til linux.

--
//anders