Re: [FORENING] Nørdforeni ng?

On Sat, Mar 25, 2006 at 06:46:16PM +0100, Steen Jensen wrote:

> Det er da ikke særlig pænt at kalde det ganske mange mennesker bruger
> over hele verden for noget pjat. Især ikke når du tilkendegiver, at du
> ikke kender det. Det er særdeles vigtigt at kunne chatte på disse
> kanaler, som alle de andre unge bruger. De er næsten vigtigere end sms
> på mobilen.

f.eks.  http://gaim.sourceforge.net/faq.php#q15
så hvorfor kan man ikke anvende de nævnte chat-networks med linux ?

Og nu er Linux ikke tænkt som en plugin-erstatning for Windows,
til dette har man, ja tænk . . . .  Windows   :-)

Opgaven er ikke tvinge brug af linux, men at der er
frihed til at vælge, det være sig windows, Mac, *BSD'erne,
Gnu/Linux i diverse udgaver osv.

Det vi kan gøre er at hjælpe dem der ønsker at bruge Linux
og gøre opmærksom på når nogen fjerner friheden,
f.eks. med dårlige hjemmesider, lukkede standarder, lovgivning og patenter.

--
mvh Frank Damgaard  |