Re: [FORENING] Nørdforening?

Bruno Pedersen skrev:

Jeg mener at det det er et stort samfundsproblem at en meget væsentlig del af kommunikationen og databehandlig, specielt i det offentlige, er sovset ind i et amerikansk monopol.

Det er der vist en hel del af os (inklusive undertegnede) der er enige med dig om.

Jeg troede at SSLUG arbejdede for at vi skal komme ud af denne situation, med Open Source, Open Document, hjælp til nye Linuxbrugere etc.,

Nu blander du en masse ting sammen, der strengt taget ikke hører sammen.

 + »Open Source« er en slags forbrugerbeskyttelse.  Som
   »forbruger« af software går jeg ind for det, men uden at
   mene at alle andre nødvendigvis behøver at bruge den
   samme model.

 + »Open Document« er ét åbent dokumentformat.  Det er
   ekstremt vigtigt at myndighedernes kommunikation med
   borgerne følger åbne formater og protokoller, da
   myndighederne ellers effektivt støtter monopoldannelse.
   Open Document Format er ikke just mit foretrukne åbne
   filformat, men der er ingen tvivl om at jeg foretrækker
   det frem for lukkede formater.

 + Hjælp til nye linuxbrugere ér en af SSLUG's opgaver, men
   der er forskel på at presse folk til at skifte til Linux
   og så at hjælpe dem der har taget et informeret valg.

men nej, SSLUG vil helst ikke have Linux udbredt for meget.

Pas på med at tage SSLUG til indtægt for enkeltpersoners holdninger.

[...] jeg har noteret at der vist er et bestyrelsesmedlem bl.a. debatørerne,

Hvis du tæller efter, tror jeg du vil komme frem til at der har været mindst to - ikke helt enige - bestyrelsesmedlemmer der har deltaget i debatten.

Jacob
--
»Fylt okse ruller« -- Restaurantmeny