Re: [FORENING] Nørdforening?

Bruno Pedersen wrote:

> Undskyld provokationen i overskriften, det er ikke for at fornærme
> foreningens medlemmer, men ærlig talt, skal man ikke være lidt af en nørd
> for at kunne køre Linux?
> Jeg er nok selv lidt af en nørd, ganske vist meget ukvalificeret på
> Linuxområdet. Jeg synes at det er lidt sjovt, men min pointe er, at det er
> stadig ikke for "almindelige PC brugere". Hvis jeg skal købe en bil,
> forventer jeg ikke at jeg skal bruge det meste af min fritid i garagen med
> den. Jeg vil ud at køre nu, uden problemer. På samme måde med en PC for
> [...]

Tak for de mange indlæg.
Jeg vil gerne forklare hvorfor jeg startede denne tråd.
Jeg kørte Mandrake 10.1, med forskellige småproblemer: Skype virkede ikke
rigtigt, Memory stick på USB virkede ikke, problemer med installation af
Mozilla-java-flashplayer-Adobe-Reader med henblik på at logge på
Skandibankens netbank. Udskrift fra Adobe-Reader fungerede utrolig dårligt.
etc. Jeg tænkte så, nu ofrer jeg lidt penge på at købe en Mandriva2006, så
jeg kan opdatere med den rene vare, for de annoncerede med at mange af
ovennævnte funktioner/programmer var med i pakken. Jeg ville opgradere,
således at jeg kunne bevare mine data på disken. Efter opgraderingen løb
jeg ind i et for mig utroligt problem, nemlig at lukke maskinen ned fra
displaymanager. Jeg søgte hjælp i "Novice", og fik fin hjælp. Desværre
holdt løsningen ikke. Da der fulgte Clubabonnement hos Mandriva med i
købet, tænkte jeg at de måtte da let kunne løse mit problem. Jeg gik så ind
i en tråd i det regi.
Se hvad jeg fik ud af det:
http://forum.mandrivaclub.com/viewtopic.php?p=213185#213185
Jeg nyder specielt "RJ549"'s sidste indlæg.
Jeg har netop igangsat en ny tråd i "Novice" i håb om at få løst mit
nedlukningsproblem.
Jeg har tidligere hjulpet mange venner og familie med Windows-problemer, og
har tænkt at jeg ville foreslå nogle af dem at gå over til Linux.
Det gør jeg absolut ikke efter de seneste dages oplevelser, og specielt ikke
efter at have læst alle kommentarerne fra jer.
Jeg mener at det det er et stort samfundsproblem at en meget væsentlig del
af kommunikationen og databehandlig, specielt i det offentlige, er sovset
ind i et amerikansk monopol. Jeg troede at SSLUG arbejdede for at vi skal
komme ud af denne situation, med Open Source, Open Document, hjælp til nye
Linuxbrugere etc., men nej, SSLUG vil helst ikke have Linux udbredt for
meget.
Jeg har de senere dage lært at det er ikke det SSLUG arbejder for. Det er en
forening for elitære personer, der dyrker deres interessante hobby.
Indlæggene dækker selvfølgelig ikke foreningens officielle holdning, men
jeg har noteret at der vist er et bestyrelsesmedlem bl.a. debatørerne, og
mange andre har samme holdning som han.
Det var bare ærgerligt.
--
mvh