Re: [FORENING] Nørdforeni ng?

On Sat, Mar 25, 2006 at 09:23:25AM +0100, Kristian Nørgaard wrote:

> Du kan da ikke bare forvente, at de skal skifte bank!!!

hmm, næh men så må de tage en øjensynlig dårlig sikkerhed
med i købet. Så en tysk sparekasse som i forbindelse med deres
netbank anbefalede:

1) slå activeX, javascript og lign. fra inden start
2) efter brug slet midlertidige filer mv. i cache
3) og luk browseren

hvor mange danske banker vil dumpe på "1)" ?

> Det er jo lige præcis den slags, der afholder windows brugerne fra at
> gide skifte.
>
> For at skifte til linux kræves derfor næsten altid et vist omfang af
> ideologisk engagement.

> En typisk windows bruger vil opleve, at han/hun for at bruge linux skal
> 1) Skal skifte bank eller anvende netbank med nedsat funktionalitet

tjah, andet kan man ikke gøre når MS ikke leverer deres
browsersystem til andet end Windows.
Der er standarder for HTML, javascrtipt (ECMAscript/DOM) samt Sun Java.
At tilpasse netsider så den kun virke med en give version af en browser
i given servicepack og evt. i given languagepack er ikke en standard !

> 2) Ikke kan få alle web sider til at fungere eller se ordentligt ud.

Som ovenstående, problemet kan kun løses ved at hjemmesider
får en højere kvalitet og overholder standarder.

Så lad windows brugere bruge deres windows mv.

Jeg vil blot have friheden til at vælge, og ikke
tvinges af windowsbrugere til kun at måtte købe
og bruge windows.

--
mvh Frank Damgaard  |