Re: [FORENING] Nørdforening?

"E. Sjørlund" wrote:
> Der er ikke noget i vejen med, at der er folk - det være sig i
> bestyrelsen eller ej - der melder ud, at de altså ikke synes, at det er
> sjovt at være med til at udbrede Linux.

Deres ret til at fravælge dette har jeg aldrig anfægtet.

> Jeg synes, at det er en utrolig styrke i SSLUG, at vi har hele spektret
> som medlemmer.

Jeg har heller ikke angrebet nogens ret til at være medlem.

> Jeg kan ikke rigtigt følge dig her. Skal en bestyrels kun bestå af
> medlemmer, der brænder for kampen mod MS og er enige i et og alt?
> Jeg synes, at det er vigtigt at bestyrelsen ikke er ensidig, og enig i
> alle spørgsmål.
> Det giver ikke mig nogle problemer, at Peter ikke rigtigt kan se ideen i
> at få udbredt Linux til så mange som muligt - han kæmper jo ikke mod
> nogen af de, der har det mål, vælger bare friheden til ikke selv at
> deltage i den kamp.

Efter genlæsning af Peter Makholms første indlæg må jeg nok indrømme at jeg
overfortolkede lidt - som jeg opfattede det i første omgang modsatte han
sig decideret at udbredelse skulle være ønskeligt - og at såvel SSLUG som
Linux kun er for tekniske personer og sådan skulle det vedblive at være.
Den opfattelse er der ikke rigtig belæg for i tekten.

Vedrørende bestyrelsen så synes jeg at den skal vælges af et flertal på
generalforsamlingen - jeg har min personlige opfattelse af hvad bestyrelsen
bør arbejde for.

Men hvis de personer vi vælger som foreningens ansigt udadtil, til "at
sprede viden om styresystemet Linux" - de spreder oplysninger i retning af
at "...det vil være en dårlig idé at gøre administration af linux-systemer
tilgængelig for »masserne«. Dertil kommer at jeg ikke vil køre et
styresystem som over 25% af alle netforbundne maskiner kører."

Det er i hvert fald en viden jeg gerne ville have haft ved
generalforsamlingen. Hvis det ikke er at kæmpe mod andre som har til mål at
udbrede Linux ved jeg ikke hvad det er.