Re: [FORENING] Nørdforening?

Jacob Sparre Andersen wrote:
> Jacob (der også bare vil have lov til at bruge FVWM, GNU,
>         Debian og åbne protokoller i fred og ro uden
>         unødvendige forhindringer)

Der er ingen der har til hensigt at blande sig i hvilken software i bruger
personligt.

Uanset Linux er "desktop-ready" eller ej - påvirker det vel ingenlunde dine
muligheder for at bruge Fvwm og Debian i fred og ro.

Jeg synes det er betænkeligt at et bestyrelsesmedlem af SSLUG har den
opfattelse at Linux hverken kan eller bør udbredes - og tilsyneladende
aktivt vil arbejde for at undgå at Linux får en markedsandel større end 25%
- det synspunkt synes jeg bør gentages i forbindelse med næste valg til
bestyrelsen.

Der er utroligt mange gode grunde til at udbrede Linux mere - og det kan kun
gøre glæden ved at bruge Linux større hvis flere bruger det, f.eks. i form
af mere understøttet hardware, flere 3.partsprogrammer+spil, hjemmesider
som virker i flere browsere, flere bugtestere, flere udviklere osv. - Linux
lever af brugere.

Desuden vil mere Linux betyde mindre Microsoft hvilket i sig selv vil gøre
verden til et bedre sted.

At folk ikke ønsker at bruge egen tid og kræfter på at udbrede Linux kan
respekteres - men at et bestyrelsesmedlem ser udbredelse som noget der bør
undgås chokerer mig.

(PS. skal beklage at jeg i første omgang kom til at sende dette indlæg som
en mail til Sparre - det var ikke tilsigtet)