Re: [FORENING] Nørdforening?

On Fri, 24 Mar 2006 15:34:00 +0100 (CET), Jacob Sparre Andersen
<sslug@sslug> wrote:

>Jeg kan ikke se hvad der er skadeligt i at mene at der er
>forskel på mennesker og deres ønsker og behov.
>
>Og så vidt jeg har forstået det, så bygger de nordiske
>landes rigdom i høj grad på fornuftigt administreret
>egoisme, så selv det at Peter lægger vægt på hvad der er til
>nytte og glæde for ham, kan vi dårligt tillade os at laste
>ham for.

Sorry, jeg kan ikke dy mig.

Det er sjovt at se jeres debat. Den er så gammel som teknik og sikkert
ældre.

1. Først kommer nørderne og finder hvad de mener er det eneste der
virker.
2. Så bruger de en årrække på at overbevise alle andre om at det er
vejen at gå.
3. når det lykkes så modarbejde de udviklinge og prøver at undgå at
det bliver tilgængeligt for alle.
4. Når det så ikke lykkes at bremse den udvikling de selv har været
med til at starte forlader de området og bliver nørder et andet sted.

Så mit svar vil være at Makholm og måske også dig netop er igang med
punk 3. og sikkert inden for en forholdsvis kort tidshorisont når til
punkt 4.

Groft sagt så er min holdning til det træd til side og lad os andre
komme videre.

Og for så lige at komme tilbage til den oprindelige meddelses
spørgsmål.

Ja, SSLUG er stadig meget en nørdforening, men vi er nogle der arbejde
på at få den gjort lidt mere tidsvarende.

Linux mener jeg derimod er godt på vej, men alt udvikling tager tid og
de seneste år har vist at linux samfundet er godt på vejl. På mange
områder er linux i dag efter min mening bedre på plads end de lukkede
systemer.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen