Re: [FORENING] Nørdforening?

Bruno Pedersen skrev:

[...] skal man ikke være lidt af en nørd for at kunne køre Linux?

Min nevø og niece bruger Linux. Jeg vil ikke kalde dem nørder, så svaret på det spørgsmål er et klart nej.

[...] hvad med at arbejde på også at gøre Linux til et "Tænd-Og-Kør-Uden-Problemer-System".

1) Det er Linux jo allerede. Hvis du bestiller en maskine med Linux installeret og sat op, så kører det mig bekendt helt uden problemer.

 2) Hvis alle og enhver begynder at bruge Linux, så
    risikerer vi jo at der kommer uanede mængder af
    uadministrerede linux-systemer på nettet.  Hvilken
    interesse har vi i det?  Vil det ikke bare gøre Linux
    til et interessant mål for crackere?

Alt i alt mener jeg at det vil være en dårlig idé at gøre administration af linux-systemer tilgængelig for »masserne«. Dertil kommer at jeg ikke vil køre et styresystem som over 25% af alle netforbundne maskiner kører.

Jeg har ikke noget imod at gøre Linux lettere for _mig_. Hvis det samtidig også bliver lettere for andre er det en sideeffekt og ikke selve formålet.

Jeg ved at det er nok dem der laver distributionerne, man skal have fat i, men det burde efter min mening være en forening som SSLUG der arbejdede i den retning, for at få udbredt Linux så meget som muligt.

SSLUG's formål er at _oplyse_ om Linux, ikke at udbrede det.

Jacob
--
»Ungdommen af i dag er ikke hvad den har været
 - det har den da aldrig været«