Re: [FORENING] Nørdforening?

Peter Makholm wrote:
> Når det gælder biler skal jeg have en lille praktisk bybil (som 90% af
> befolkningen), men mine venner skal have en off-roader. Når det gælder
> computere er det lige omvendt; de skal have en model der dækker 90% af
> brugernes behov mens jeg skal have en off-roader. At tvinge linux ud
> til masserne er som at mene at en Smart Fortwo bør have en Land
> Rover-motor og firehjulstræk.

Elitært eller ej, så kan jeg ikke acceptere at du kalder Linux en offroader.

Linux dækker et meget, meget bredt spektrum af distributioner hvoraf nogle
er offroadere - nogle er endda nærmest rumfartøjer, så meget offroad er de
- men andre er enormt simple at anvende - og til de fleste opgaver mindst
ligeså brugervenlige som Windows.

Desuden synes jeg også at du med din udtalelse udelukker, at Linux kan blive
endnu mere brugervenlig i fremtiden - der er intet i Linux der teknisk set
forhindrer udvikling af flere og bedre grafiske konfigurationsværktøjer -
og udviklingen af disse vil på ingen måde begrænse eller hæmme
"offroad-egenskaberne" i andre distributioner.

Husk på at Mac OS X i et eller andet omfang kører på FreeBSD (mener jeg det
er) - og det betragtes af mange som det mest brugervenlige operativsystem
overhovedet.