Re: [FORENING] Nørdforening?

Martin Schlander <sslug@sslug> writes:

> Jeg er ikke enig i Peter Makholms elitære indstilling - Linux *skal* ud til
> masserne (dermed ikke sagt at masserne nødvendigvis skal være på sslugs
> newsgroups).

Du får elitær til at lyde som et skældsord. Jeg ved ikke om jeg er
elitær, men der er ikke mange ting jeg finder mere ynkeligt end
antielitarisme.

Jeg har ikke noget problem med at blive kaldt elitær, men jeg finder
det ikke elitært at give udtryk for at forskellige behov bedst løses
med forskellige produkter.

Når det gælder biler skal jeg have en lille praktisk bybil (som 90% af
befolkningen), men mine venner skal have en off-roader. Når det gælder
computere er det lige omvendt; de skal have en model der dækker 90% af
brugernes behov mens jeg skal have en off-roader. At tvinge linux ud
til masserne er som at mene at en Smart Fortwo bør have en Land
Rover-motor og firehjulstræk.

Der er ikke noget der er "bedre" af bykørsel og off-road - der er ikke
noget der er "bedre" af min computerbrug og min mors computerbrug. Det
bliver først elitært når man ophøjer det ene behov til at være det
andet overlegent.

--
 Peter Makholm     |    According to the hacker ethic, the meaning of life
 sslug@sslug |            is not Friday, but it is not Sunday either