Re: [FORENING] Nørdforening?

Bruno Pedersen <sslug@sslug> writes:

> Undskyld provokationen i overskriften, det er ikke for at fornærme
> foreningens medlemmer, men ærlig talt, skal man ikke være lidt af en nørd
> for at kunne køre Linux?

Det mener jeg ikke man skal, men man skal måske være nørd for at være
aktivt medlem af sslug.

> Jeg er nok selv lidt af en nørd, ganske vist meget ukvalificeret på
> Linuxområdet. Jeg synes at det er lidt sjovt, men min pointe er, at det er
> stadig ikke for "almindelige PC brugere". Hvis jeg skal købe en bil,
> forventer jeg ikke at jeg skal bruge det meste af min fritid i garagen med
> den.

Nej, men du køber heller ikke en Land Rover og melder dig ind i Dansk
Land Rover-Klub, vel?

> Jeg vil ud at køre nu, uden problemer.

Sådan har jeg det også med transportmidler. De skal bare virke og jeg
vil ikke vide hvorfor. Så kan det godt være at mine venner synes at
Land-Rover og off-road-kørsel er fedt og det skal de da så sandelig
også have lov til - jeg har andre behov.

> gamle distributioner og senest Mandrake 10.1 og Mandriva 2006).  Jeg
> synes at det er fint at der er mange som dyrker Linux's mysterier
> sammen i foreningen, men hvad med at arbejde på også at gøre Linux
> til et "Tænd-Og-Kør-Uden-Problemer-System".

Hvad skulle min motivation være?

Hvad er det der skal få mig til at bruge tid på at lave udvikling der
ikke understøtter min egen brug af Linux?

Jeg ser to muligheder intellektuel udfordring og ideologisk
opofrelse. Jeg er ikke idealist, så stryg det sidste som mulighed for
mig. Tilbage står så muligheden for at gøre brugervenlighed over for
brugere der ikke er interesseret til en spændende intellektuel
udfordring.

Det kan det også være, men det er op ad bakke hele vejen. Så det kan
være et interessant arbejde, men ikke udfordringer jeg har stort
overskud til at gøre i min fritid.

> Jeg ved at det er nok dem der laver distributionerne, man skal have
> fat i, men det burde efter min mening være en forening som SSLUG der
> arbejdede i den retning, for at få udbredt Linux så meget som
> muligt.

Det er ikke en målsætning jeg finder relevant. Det er for mig en
relevant målsætning at jeg ikke bliver hindret i at bruge Linux, men
om min nabo bruger Linux er for mig totalt irrelevant.

Jeg har det ganske godt med at Linux er et system for folk der har
foretaget et valg på samme måde som at en Land Rover er en bil for
folk der har foretaget et valg. Men så vil jeg også gerne gå langt for
folk og det kan ganske vel være at vi kan gøre mange ting bedre.

Holdninger heri er mine egne, de relaterer til min egen virkelighed og
jeg ved der i foreningen er folk der er uenige.

--
 Peter Makholm     |                            'Cause suicide is painless
 sslug@sslug |                             It brings on many changes