Nørdforening?

Undskyld provokationen i overskriften, det er ikke for at fornærme
foreningens medlemmer, men ærlig talt, skal man ikke være lidt af en nørd
for at kunne køre Linux?
Jeg er nok selv lidt af en nørd, ganske vist meget ukvalificeret på
Linuxområdet. Jeg synes at det er lidt sjovt, men min pointe er, at det er
stadig ikke for "almindelige PC brugere". Hvis jeg skal købe en bil,
forventer jeg ikke at jeg skal bruge det meste af min fritid i garagen med
den. Jeg vil ud at køre nu, uden problemer. På samme måde med en PC for
"almindelige brugere". Linux er blevet mere brugervenligt, men ikke godt
nok (jeg har kun erfaring med gamle distributioner og senest Mandrake 10.1
og Mandriva 2006).
Jeg synes at det er fint at der er mange som dyrker Linux's mysterier sammen
i foreningen, men hvad med at arbejde på også at gøre Linux til et
"Tænd-Og-Kør-Uden-Problemer-System". Hvis ikke det sker, vinder vi aldrig
over de store lukkede kommercielle systemer (ingen nævnt-ingen glemt).
Selv når man læser i "Novice-tråden", ser man ofte indforstået Linuxtale.
Jeg kender ingen med og uden IT-indsigt som vil kunne forstå ret meget af
det.
Jeg ved at det er nok dem der laver distributionerne, man skal have fat i,
men det burde efter min mening være en forening som SSLUG der arbejdede i
den retning, for at få udbredt Linux så meget som muligt.
--
mvh
Bruno