Re: [enterprise] Sun Unified Storage

Om en måned eller to kan jeg nok komme med noget mere. Da vi har valgt
at købe det...

/hanne

On Tue, 20 Oct 2009, Søren Dam wrote:

Donald Axel wrote:
On Thu, 11 Jun 2009 10:59:02 +0200
Donald Axel <sslug@sslug> wrote:

On Wed, 10 Jun 2009 13:14:30 +0200 (CEST)
Hanne Munkholm <sslug@sslug> wrote:

Jamen jeg vil gerne vide alt muligt der giver mig en idé om,
om det er en god eller en dårlig idé at gå den vej med vores
storage løsning.

Virker alle de dér fancy features med at tilgå det via NFS,
CIFS, FTP osv? Virker de op imod en std. Linux? Hvordan er
performance?

"Hvordan ser den ud bagpå" - hvilket hardware interface
bruger I hvis du (eller andre) har et eksemplar, og hvorfor
har I valgt dette? (ethernet, FC)
Det kan jeg godt forstå, at du spørger om. De erfarne
system-konstruktører, jeg har mødt på min vej, er altid
skeptiske overfor den slags løsninger.

[... klip]
De "SAN" og "RAID" løsninger, som vi har haft på RUC kørte alle
Linux indeni uden at annoncere det kommercielt.

Rettelse: Nej det hverken gør eller gjorde de! Undskyld fejlen.
Nogle enkelte gør - vistnok.

Venlig Hilsen/Donald

Jeg tillader mig lige at bumpe denne tråd. Er der stadig ingen der har
fået erfaringer med Sun unified storage?
Jungletrommerne siger noget om at ZFS snart får implementeret
deduplication. Hvis det det er lige så vellykket som resten af ZFS,
bliver det et meget stærkt produkt...

/Søren Dam

Med venlig hilsen / Best regards
--
Hanne Munkholm                      Email: sslug@sslug
Systemadministrator                 Tlf: +45 35 32 13 49

Bioinformatik-centret
Københavns Biocenter, Biologisk Institut
Ole Maaløes Vej 5, 2200 København N