Re: [enterprise] Maskiner med 128 GB RAM - erfaringer

On Fri, 17 Apr 2009, Troels Arvin wrote:

Den Fri, 17 Apr 2009 16:08:50 +0200 skrev Hanne Munkholm:
Da folk kom i gang med at bruge den fik vi I/O performance problemer

Det lyder som om du er i samme båd som Jesper Krogh?:
http://lwn.net/Articles/326471/

Tak - jeg havde ikke læst den diskussion nok til at have relateret den
til mit problem. Jeg googlede det her før der var noget der hed
2.6.29. Så, jeg er ikke alene, det er da altid en start :)

Det er klart at den tid det tager at skrive til filsystemet har
indflydelse på hvor hurtigt man kan flushe. Jeg var inde og høre Ted Tso
på FOSDEM og har overvejet om vi vil have fordel af ext4. "Store"
filsystemer på 10-15 TB er også en ny bane for mig.

Men jeg har egentlig mest set det som et vm problem, jeg er spændt på
hvor galt det går når vi får råd til 256 GB RAM.

Jeg tror ikke vi kan opnå så hurtig filsystem performance i vores setup
at det alene løser problemet.

Hvis der er nogen der gør sig / har gjort sig nogle helt konkrete
erfaringer - f.eks. om hvorvidt en nyere kerne eller en bestemt
parameter hjælper i praksis - vil jeg stadig gerne høre om det. Jeg har
begrænset mulighed for at eksperimentere med maskinen fordi den bliver
brugt ret intensivt...

Med venlig hilsen / Best regards
--
Hanne Munkholm                      Email: sslug@sslug
Systemadministrator                 Tlf: +45 35 32 13 49

Bioinformatik-centret
Københavns Biocenter, Biologisk Institut
Ole Maaløes Vej 5, 2200 København N

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]