Re: [enterprise] Maskiner med 128 GB RAM - erfaringer

On Tue, 21 Apr 2009, Mogens Kjaer wrote:

Har du mulighed for at sætte maskinen op i hhv RAID 5 eller
RAID 6 og så teste med den software, der skal køre på den?

Det giver jo et meget mere relevant svar en 117 konstruerede
benchmarks.

Nej :) Mit window of opportunity er lige når vi har fået diskene. Så
næste gang vi køber kan jeg principielt teste i RAID5 og RAID6, hvis jeg
ved hvad jeg skal teste. Desværre skal de på en eksisterende maskine og
at tage den ned for mange gange er ikke populært ;) Vi har ingen
testmiljøer i vores forsknings-IT, vi lever i overhalingsbanen ... :/

Men måske kan jeg godt finde en løsning, f.eks. at sætte dem på en anden
maskine som jeg bedre kan tage ned.

Jeg kan jo godt køre f.eks. det program Finn sendte navnet på, jeg skal
lige kigge nærmere på det. Men vores reelle diskbelastning - kombination
af reads og writes fra forskellige processer - kan jeg ikke eftergøre.
Og den er ikke ens i hele maskinens levetid, endsige en uge ad gangen.
men der er selvfølgelig en trend.

Der skal køre software på den som ikke er skrevet endnu... og software
som er skrevet men ingen af mine brugere er faldet for endnu. Men jeg
ved hvilket program der bl.a. har givet problemer, og det kan vi
selvfølgelig teste.

Men langt hen ad vejen kører vi på mavefornemmelse og trial and error
... og en meget lille sample size af servere. Derfor fisker jeg efter
andres erfaringer.

Med venlig hilsen / Best regards
--
Hanne Munkholm                      Email: sslug@sslug
Systemadministrator                 Tlf: +45 35 32 13 49

Bioinformatik-centret
Københavns Biocenter, Biologisk Institut
Ole Maaløes Vej 5, 2200 København N

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2009-05-01, 02:01 CEST [an error occurred while processing this directive]